نصب مشعل

مشعل دستگاهی برای تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی گرمایی در سوخت می باشد

نصب مشعل

۴۲۱ بازديد
نصب مشعل گازوئیلی

  • -محل اتصال فلنچ به صفحه دیگ را ، طبق نقشه ی ارائه شده،سوراخ و قلاویز نمایید.
  • -پیچ های دو سر دنده را به دیگ ببندید.
  • -واشر نسوز را بین دیگ و فلنچ قرار دهید.
  • -فلنچ را روی صفحه ی دیگ قرار دهید.سپس واشرهای فلزی را روی پیچ های دو سر دنده بگذارید و مهره ها را به طور یکنواخت و محکم به آن ببندید.
  • -مشعل گازوئیلی را به وسیله ی فلنچ به دیگ متصل کنید.
  • -شیلنگ های گازوئیل پمپ را به فیلتر و لوله ی برگشت وصل نمایید.(به علامت فلش برای نصب صحیح فیلتر توجه کنید.)
  • -اتصالات الکتریکی مشعل را وصل کنید.
  • -از درست قرار گرفتن فتوسل یا چشم الکترونیک،رله و اتصالات الکتریکی در جای خود مطمئن شوید.قسمت شیشه ای و حساس فتوسل باید به طرف جلوی مشعل قرار بگیرد تا نور شعله را حس کند.در بدنه ی مشعل جاخاری وجود دارد که قرارگیری صحیح فتوسل به سمت داخل دیگ را تضمین می کند.
  • -بعد از نصب مشعل گازوئیلی به طریق زیر برای راه اندازی اقام نمایید.

 

راه اندازی مشعل گازوئیلی

 

  1. پمپ گازوئیل را هواگیری کنید.برای اینکار کلید اصلی مشعل گازوئیلی را وصل کنید تا الکتروموتور شروع به کار کند.از محل هواگیری پمپ گازوئیل اقدام به هوا گیری نمایید.چنانچه در مدت زمان جرقه موفق به هواگیری پمپ نشوید رله Reset می کند و در نتیجه مشعل گازوئیلی خاموش می شود.در این حالت ابتدا چشم الکترونیک را از محل خود خارج کنید و به طرف منبع نور قرار دهید.این کار باعث می شود ترانس جرقه غیر فعال گردد.
  2. با زدن دکمه RESET مشعل را روشن کنید و عمل هواگیری را ادامه دهید تا گازوئیل از محل هواگیری خاج شود.پیچ هواگیری را ببندید و چشم الکترونیک را به حالت اولیه ی خود برگردانید.
  3. بعد از کنترل آمپر مصرفی با پیچ تنظیم فشار پمپ گازوئیل ،طول شعله را به نحوی تنظیم کنید که طول آن حدود 3/2 طول محفظه ی احتراق باشد.برخورد شعله به انتهای دیگ موجب صدمه دیدن پره ی انتهایی خواهد شد.
  4. پس از تنظیم فشار گازوئیل،میزان هوای لازم را برای احتراق از طریق دریچه ورود هوا ( دمپر هوا ) تنظیم کنید تا رنگ شعله در داخل دیگ به حالت زرد خوش رنگ درآید.


برای تنظیم بهتر شعله به روش زیر عمل کنید:

 

  1. مهره ی قفل تنظیم را شل کنید.
  2. سیستم انتقال گازوئیل به نازل را در امتداد مشعل به طرف جلو و عقب بکشید تا مطلوب ترین شعله حاصل شود(جلو بردن سیستم پاشش به طرف داخل دیگ ، موجب عریض شدن شعله و عقب کشیدن آن موجب باریک شدن شعله می شود.)
  3. پس از تنظیم شعله مهره ی قفل تنظیم  را سفت کنید.
  4. برای اطمینان از کارکرد صحیح چشم الکتریک، آن را از جای خود بیرون آورید و با دست از رسیدن نور به آن جلوگیری کنید.در این صورت پس از اندک زمانی مشعل خاموش می شود.


جهت مشاوره و خرید مشعلمناسب فضای خود با کارشناسان شرکت بامین تهویه تماس بگیرید یا به وب سایت شرکت به آدرس www.bamintahvie.com مراجعه نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.