شن و ماسه فیلتر شنی استخر مانند شراب خوب با افزایش سن بهتر می شود ، اما پس از آن اوج می گیرد و در نهایت کاهش می یابد. طول عمر آن تقریباً کوتاه است - فقط سه تا پنج سال. در طی چند سال ، آلودگی ها در شن و ماسه جمع می شوند.

 

برای چند سال اول ، این در واقع توانایی فیلتر کردن شن و ماسه را افزایش می دهد زیرا علاوه بر لبه های خشن ماسه ، آلودگی های ایجاد شده نیز به عنوان فیلتر برای آب عبور می کنند از فیلتر.

 

اما سرانجام ، آن همه تفنگ اضافی به قدری جمع می شوند که فیلتر شنی را مستعد گرفتگی می کند. در عین حال ، هوازدگی باعث می شود شن و ماسه در جمع آوری آلودگی های بیشتری ناتوان باشد. کارایی فیلتر شما افت می کند و کیفیت آب استخرهای شما آسیب می بیند.

 

وقتی شن شما از اوج خود عبور کند ممکن است دو اتفاق دیگر رخ دهد. هنگامی که عبور آب از ماسه های انباشته شده دشوارتر می شود ، فشار در داخل فیلتر شنی شما ایجاد می شود. سپس آب ممکن است به دنبال مسیری با حداقل مقاومت باشد و یک کانال را از طریق شن برش دهد ، که ممکن است مقداری از فشار را کاهش دهد ، اما در واقع فیلتر کردن را از بین می برد.

 

آیا نمی توانم فیلتر شنی خود را تمیز یا شستشو دهم؟

 

هر وقت فشار سنج به 10 پوند بر اینچ مربع (psi) بالاتر از فشار معمول رسید ، باید فیلتر شنی فلزی خود را شستشو دهید. اگر آب کمی ابری باشد می توانید دوباره شستشو دهید ، اما شیمی خوب نیست.

 

شستشوی مجدد ماسه را شستشو می دهد ، و زباله ها را به هدر می دهد. این می تواند به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری معمول استخر شما انجام شود ، و ممکن است لازم باشد پس از آن استخر را از بالا استخر کنید.

 

اگر می خواهید کمی ماسه خود را تمیز کنید ، سالانه از پاک کننده فیلتر شنی استفاده کنید. این مواد را به عنوان چربی گیر ماسه در نظر بگیرید. به شستشوی روغنها و سایر آلاینده ها کمک می کند که شستشوی پساب کاملاً از بین نرود.

 

شستشوی پشت و پاک کننده فیلتر به فشار بالا رفتن و شفافیت آب کمک می کند ، اما در نهایت شن ها فرسوده می شوند و باید تعویض شوند. اگر شن و ماسه شما در پنجره سه تا پنج ساله است و فشار و وضوح آن مشکلات مداومی است ، احتمالاً زمان شن و ماسه جدید فرا رسیده است.

 

مشاهده لیست قیمت انواع فیلتر شنی در لینک روبرو : فیلتر شنی