کولرهای آبی با تبدیل آب به بخار خنک ، دمای هوا را کاهش می دهند. این روش ساده از مدت ها قبل وجود داشته است: نقاشی های دیواری مربوط به عصر برنز ، برده ها را نشان می دهد که برای خنک نگه داشتن اتاق ها ، کوزه های آب را آب می کنند.

نحوه کار یک کولر آبی


در یک کولر آبی مجاری ، یک فن هوای گرم و خارجی را از طریق پد فیلتر مرطوب در یک واحد هد که روی سقف قرار دارد ، می کشد. هوای گرم باعث تبخیر آب می شود و هوای خنک و مرطوب ایجاد می شود و سپس از طریق مجاری و دریچه های سقف در داخل خانه جریان می یابد. کولرهای آبی قابل حمل نیز موجود هستند ، اما بسیار کارآمد نیستند.

هزینه نصب و راه اندازی کولر آبی مجاری


نصب کولر آبی آبسال ممکن است در هزینه سیستم باشد یا در هنگام خرید کولر آبی بتوانید با آن مذاکره کنید. نصب کنندگان باید از طریق شورای تبرید استرالیا مجوز داشته باشند. می توانید بررسی مجوز آنلاین انجام دهید.

هزینه نصب کولرهای آبی زیاد است ، به دلیل کار نصب مجاری و منافذ برای پخش هوای خنک در خانه. این به راحتی می تواند هزینه را از قیمت خرید دو برابر کند. بنابراین اگر یک واحد ممکن است 2500 دلار هزینه داشته باشد ، در پایان می توانید 5000 دلار از جمله نصب را پرداخت کنید.

هزینه های واقعی کارکرد به ظرفیت خنک کننده واحد و سرعت فن بستگی دارد که قرار است کار کند ، اما در نهایت هزینه قابل مقایسه با تهویه هوا است.

کولر آبی چه مقدار انرژی مصرف می کند؟


مصرف برق به طور کلی کم است (200 تا 400 وات) زیرا فقط فن و پمپ آب از انرژی استفاده می کنند. اما این بسته به ویژگی ها و ظرفیت می تواند بسیار متفاوت باشد و واحدهای داخلی وجود دارند که حداکثر 2 کیلو وات یا بیشتر دارند.

اما به دلیل مصرف کم انرژی ، توانایی کولرهای آبی در تبدیل انرژی الکتریکی به هوای خنک نیز محدود است. کولرهای گازی در تبدیل انرژی به خنکی بسیار قدرتمندتر هستند.

چه چیز دیگری باید در مورد کولرهای آبی بدانم؟


کولرهای آبی در آب و هوای گرم و خشک با رطوبت کم بسیار مثر هستند ، زیرا هوا پتانسیل بیشتری برای جذب بخار آب دارد. برای آب و هوای مرطوب و مرطوب توصیه نمی شوند.
آنها به منبع آب قابل اطمینان بستگی دارند. اگر در فکر خرید یک سیستم هستید ، در مورد سیستم مدیریت آب استفاده شده و اینکه مصرف آب ساعتی معمول در منطقه شما چیست بپرسید. بر اساس مطالعه ای که در سال 2009 انجام شد ، استفاده از یک سیستم کولر آبی کل خانه روزانه چند صد لیتر آب ، با نرخ متغیر از 41 لیتر تا 70 لیتر در ساعت در هوبارت ، تا 67 لیتر تا 116 لیتر در ساعت در آدلاید ، غیر معمول نیست. یک کولر آبی فقط به اندازه میزان تبخیر آب موثر است ، بنابراین در مناطق کمبود آب مناسب نیستند.


آنها به تهویه اتاق نیاز دارند. به دلیل وجود رطوبت بیشتر در محیط داخلی ، چگالش می تواند در داخل خانه ایجاد شود ، بنابراین همیشه بعضی از پنجره ها را باز بگذارید تا هوا خارج شود.

 

مشاهده لیست قیمت انواع کولر آبی در لینک روبرو : کولر آبی