تاریخچه کلی کولر های آبی


کولر های آبی به طور اصلی در چین باستان ، مصر ، هند و ایران استفاده می شد. خدمتکاران روی کوزه های آب هوا را هوا می کردند.
لئوناردو دو وینچی با سیستم خنک کننده با فن عمل کرد.
در جنوب غربی ، اسپانیایی ها مشی از الیاف کاکتوس یا علف را روی شیشه های آب رس (اوللاس) کشیدند.


وقتی نسیمی می وزید ، این امر به خنک شدن هوا کمک می کند. مهاجران اولیه انگلو برای کمک به بهبود خنکی ، اولاها را در در یا پنجره آویزان می کردند. مهاجران اولیه همچنین در بالای روزنه های دیوار ، روپوش مرطوب آویزان کردند.


هنگام معرفی فن های برقی ، ورق های مرطوب جلوی پنکه قرار گرفت تا هوا خنک شود. (این اتفاق در سال 1917 رخ داد.)
همچنین در اوایل دهه 1900 ، مهاجران کولرهای خام خود را می ساختند.


اسکار پالمر از ققنوس با اختراع کولر آبی شناخته شده است. در سال 1908 او اولین کولر آبی بخار از نوع قطره ای را در آریزونا ساخت.
تا سال 1933 ، هزاران کولر آبی خانگی در آریزونا ظاهر شد. دو استاد دانشگاه آریزونا مارتین تورنبورگ و پل تورنبورگ دستورالعمل های شبیه سازی شده در مورد نحوه ساخت و استفاده از کولرهای آبی را منتشر کردند.
 

چرا گاهی اوقات "کولر مردابی" نامیده می شود؟


منشاء دقیق این نام مشخص نیست. پیمانکار جولیان هایدن که جعبه ای ساخت ، گفت: "اگر مراقبت نمی شد ، یک جعبه اولیه تبدیل به یک باتلاق مینیاتوری شد. حشرات و قارچ ها در پد خیس یا در زهکشی زیر جعبه پنجره رشد می کنند. اینجا بوی مرداب می دهد. "

استفاده از آب کولر آبی


بحثی در مورد میزان استفاده از کولرهای آبی وجود دارد. داده های مربوط به استفاده از آب سردتر تبخیری کمیاب است زیرا تحقیقات کمی در این زمینه انجام شده است و عوامل زیادی از ترکیب خانه تا محل خنک کننده بر استفاده از آب سردتر تأثیر می گذارد.

در خانه های سرد برای حومه صحرا ، پنجره جدیدی باز می شود ، جفری کوک ، معمار ققنوس ، تخمین می زند که کولر 4500 CFM (فوت مکعب در دقیقه) ، تحت شرایط آب و هوایی ، 200 گالن آب در روز مصرف می کند.


از سوی دیگر ، در یک مصاحبه تلویزیونی در توسان در سپتامبر 1990 ، یکی از کارکنان شرکت آب توسان اظهار داشت که یک کولر آبی آبسال برای خنک کردن یک خانه 1500 فوت مربعی تقریباً چهار گالن آب در ساعت یا 96 گالن در روز مصرف می کند ، تخمین زده می شود 50. درصد کمتر از کوک.


علاوه بر این ، اداره منابع آب آریزونا تخمین می زند که یک کولر آبی معمولی خانگی توسان به طور متوسط ​​در طول سال از 16 گالن در روز استفاده می کند.
به تازگی ، یک مطالعه تحقیقاتی توسط دفتر مطالعات زمین های خشک در دانشگاه آریزونا و بخش خدمات آب در شهر فینیکس با بودجه وزارت منابع آریزونا آغاز شده است.

این مطالعه کولر های آبی را در 46 خانه در فینیکس بررسی کرد. داده های اولیه این مطالعه نشان می دهد که میزان مصرف آب کولر آبی انرژی در فینیکس حدود 7.6 گالن برای هر ساعت کارکردن کولر بوده است (4.4 گالن در ساعت برای سیستم های بدون خالی کردن و 10.4 گالن در ساعت برای سیستم های دارای خالی شدن خون)


منابع دیگر بیان می کنند که کولر آبی 9000 گالن آب در سال و 40 گالن آب در روز استفاده می کند. دیگری که هر کولر به طور متوسط ​​سالانه 30،000 گالن آب مصرف می کند.

 

مشاهده لیست قیمت انواع کولر آبی در لینک روبرو : کولر آبی